Neil Gaiman II

Första gången jag hörde talas om denna fantasiska människa var efter att jag hade sett filmen Stardust. Filmen var väl lite fjantig, nästan så att man skäms lite över att säga att man verkligen ÄLSKADE den. Sen läste jag boken och blev lite besviken. Gick till bibblan och lånade en novellsamling. Sen läste jag The Graveyard book. Nu ett par år senare har jag läst alla hans böcker, förutom två eller tre barnböcker. Den här mannen är något aldeles speciellt.

American Gods är han bästa bästa verk. Den innehåller allt jag någonsin skulle kunna begära av en bok. Jag läste ut den för några veckor sedan (för andra gången) och så fort jag hade slagit igen pärmarna så drabbades jag av en stark känsla av saknad. Jag vill läsa den igen. Och igen. Och igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0